"Велика буква у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок - Українська мова <!--if(Розробки уроків)-->- Розробки уроків<!--endif--> - Все для вчителя - CАЙТ ПЯТЫХ Е.И.
Меню
Нам пишуть
    
   Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Гості з 25.04.11
Хто в гостях
Підручники онлайн

Підручники онлайн
Реєстрація сайту
Главная » Файлы » Розробки уроків » Українська мова

"Велика буква у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок
23.03.2012, 21:39
Розробка уроку української мови у 2 класі
Мета. Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви держав, міст, сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв’язне мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися;
формувати комунікативні компетентності.


Обладнання. Карта України, картки із текстами, загадками, прислів’ями, підручник «Українська мова» 2 клас Вашуленко М. С.

Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку:
І. Організація класу
Психоформула
Розпочинаємо урок,
часу не гаючи
І радість ми пізнаємо,
лиш труднощі долаючи.
- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм.
Адже усмішка ще:
- прикрашає обличчя;
- підвищує настрій;
- сприяє добрим стосункам з оточуючими;
- допомагає знайти нових друзів;
- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.
ІІ. Мотиваційний етап
Ознайомлення учнів з завданнями уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно,плідно працювати.
ІІ. Актуалізація суб’єктивного досвіду школярів. (Учні виконують завдання ди-ференційовано).
Клас поділений на 2 групи:
І група – учні з достатнім і середнім рівнем засвоєння знань - «ПІЗНАЙКИ»,
ІІ група – учні з високим рівнем засвоєння знань - «БДЖІЛОНЬКИ»
1. Виконати завдання:
І група - скласти прислів’я і записати.
Гра «Плутанка».
ЛЮДИНА ПІСНІ
ЯК
БЕЗ СОЛОВЕЙ
БЕЗ ВІТЧИЗНИ
ІІ група – вибрати і записати прислів’я про Вітчизну і зробити звуко-буквенний
аналіз підкресленого слова.
1. Де рідний край, там і рай.
2. Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
3. Кожному мила своя сторона.
2.Перевірка виконаних завдань.
3. Бесіда.
- Без чого не може жити соловей? Чому?
( Якщо соловей не буде співати, то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів
відрізняє його від інших птахів.)
- Без чого не може жити людина? (Без Батьківщини.)
Свою любов до Батьківщини поет виражає у вірші
Сонце заходить, гори чорніють,
Пташечка тихне, поле німіє.
А я дивлюсь і серцем лину
В темний садок на Україну.
- Хто автор цих рядків? (Тарас Григорович Шевченко.)
- Як ви напишете ці три слова? ( З великої букви.)
- Чому? (Ім’я, прізвище, по – батькові людей пишуться з великої букви.)
4. Дослідження карти України.
- Сьогодні я запрошую вас у подорож по рідній землі. Для цього використаємо карту
України. Дослідимо, які міста і річки знаходяться на території нашої держави.
(Диференційовано по групах)
5.Метод «Інтерв’ю».
Запитання учням:
- Для чого ми будемо вивчати вживання великої букви?
Продовжить моє речення: « Я вважаю, що цю тему слід вивчати для того, щоб…
- (…знати назви держав;назви річок, міст, сіл України.)
- (… знати правопис даних слів.)
- (…бути грамотними.)
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Завдання:
Дослідити,як пишуться слова - назви держав.
1. Відгадування загадки-добавлянки.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься…( Україна)
2.Каліграфічна хвилинка.(диференційовано)
(На дошці: ук ан ін Україна)
І група: 1.Записати буквосполучення і слово Україна.
2.Скласти речення за схемою _ ___ ___ ___.
(Я люблю свою Україну.)
ІІ група. 1. Записати буквосполучення і слово Україна.
2. Скласти словосполучення з словом Україна.
( Моя Україна, квітуча Україна, рідна Україна)
3. Гра « Мовний вінегрет». Фронтальна робота.
На дошці: дер Ук ї на жа ра ва
Завдання: із даних складів скласти слова ( держава, Україна)
- Як називається наша держава? ( Україна)
- Які держави ви ще знаєте? (Білорусь, Росія, Польща….)
(На дошці: держава – Україна, держава – Білорусь, держава – Росія)
- Увага! Слово «держава» написане з малої літери. Слово Україна, Білорусь -
з великої літери. Це тому,що держав багато, а такі країни, як Україна, Білорусь, Росія – одна.
Висновок: Назви держав пишемо з великої букви.
4.Фізкультхвилинка.
- Давайте пригадаємо,що є народним символом України
(Калина, верба, лелека, барвінок)
- Про один із символів України ми з вами з рухами заспіваємо.
Всіх запрошую, вставайте.
Разом зі мною заспівайте.
(Учні співають під музичний супровід пісню «Ой єсть в лісі калина» і виконують
відповідні рухи.)
5. Фронтальна робота.
Завдання: Дослідити, як пишуться слова – назви міст.
1. Робота з підручником. (Усно)
- Зараз помандруємо до столиці нашої держави з допомогою вправи 233 на стор. 102
(Показ на карті міста Києва )
1. Прочитайте самостійно текст.
2. Робота над його змістом.
- Яке місто є столицею нашої держави?
- З якої букви воно пишеться?
2. Робота в парах.
(На кожній парті картка з картою України)
- Відшукайте і запишіть назви міст України.
(Кіровоград, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ…)
- З якої букви ви писали назви цих міст? (З великої.)
Висновок: Назви міст пишемо з великої букви.
6.Розвиток зв'язного мовлення.
Завдання: Дослідити, як пишемо слова – назви міст (диференційовано)
- Мандрівні дороги завели до нашого рідного міста.
- Як називається місто, де ми живемо?
- Що ви знаєте про наше місто?
І групи: Скласти твір – мініатюру про рідне місто за опорними словами.
Соледар -……...
Воно стоїть ……..
Його вулиці……..
Тут живуть…….
Опорні слова: барвисті, зелені; чудове місто; працьовиті люди; над річкою Горілий Пень.)
ІІ група 1. Скласти речення про наше місто.
2.Підкреслити головні члени речення.
- Які назви міст ви ще знаєте?( Артемівськ, Часів Яр, Донецьк…)
Висновок: Назви міст пишемо з великої букви.
7.Орфографічна хвилинка.
Завдання: Дослідити, як пишемо слова – назви вулиць.
1.Відшукати слово вулиця в орфографічному словнику.
2.Написати слово в зошиті і запам’ятати правопис.
- На якій вулиці ви проживаєте?
- Прочитайте на дошці назви вулиць нашого міста і додайте ті, які ще знаєте.
( вулиця Карпінського, вулиця Носова, вулиця Луначарського...)
- Як написані назви вулиць? (З великої букви)
3.Назвіть ознаки до слова вулиця.
Вулиця ( яка?)… (широка, красива, кам’яна)
Висновок: Назви вулиць пишемо з великої букви.
8.Релаксація. Гра для очей « М’ячик»
(Діти водять очима за уявним м’ячиком вгору – вниз, дугою вліво – вправо, колом справа
– наліво та зліва – направо кілька разів.
Потім на кілька секунд закривають очі, відкривають і працюють далі.)
9.Робота в парах
Завдання: Дослідити, як пишуться слова – назви рік.
1. З тексту виписати назви річок. (Текст на карточках.)
(У ясноті сонця голубіє Дніпро. Могутня ріка увібрала в себе води Прип’яті, Березини,
Десни. )
2. Перевірка виконаного завдання.
3. Закріплення вивченого про слова назви річок.
- Цікаво, куди ми потрапимо, коли відкриємо підручник на ст.103 впр.235?
- Прочитайте самостійно завдання.
- Що треба зробити у вправі?
- Назвіть слова 1 речення, які написані з великої букви. Чому?
- Як зветься річка у Полтаві? З якої букви написана?
- На берегах якої річки стоїть Київ? Як написати назву цієї річки?
Висновок: Назви річок пишемо з великої букви.
ІV. Рефлексія. ( Аналіз досягнень поставлених на початку уроку цілей)
1.Робота в групах.
- Дослідити слова, в написанні яких допущені помилки і пояснити правильність
написання даних слів.
Місто ніжин, Вулиця Шевченка, річка десна, місто соледар, Держава Україна.
2.Перевірка виконаних завдань роботи в групах.
3.Завершити « Асоціативний кущ», розпочатий на попередньому уроці.
імена прізвища по – батькові
назви вулиць велика буква назви міст
назви держав назви річок назви сіл
V. Самооцінка з допомогою сигнальних карток.
VІ. Домашнє завдання.( Диференційовано)
І група. Виконати впр.236, завд.1,2. Вставити пропущені букви.
ІІ група. Скласти твір про рідне місто, вживаючи назву річки, назви вулиць.

Додала Смага Т.В.
Категория: Українська мова | Добавил: таня
Просмотров: 3223 | Загрузок: 0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Міні-профіль
Воскресенье
24.09.2017
02:43


Погода
Цікаво знати
Дистанційне навч.
Хостинг фотоальбомов
Код кнопки
Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни


Обміняємось кнопками


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Посетители за день

    Скільки нас?
Зарег. на сайте: Всего: 3221
Новых за месяц: 8
Новых за неделю: 1
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0
Из них:
Администраторов: 1
Модераторов: 0
Проверенных: 5
Обычных юзеров: 3206
Из них:
Парней: 484
Девушек: 2737
Поиск