Бібліотечний урок "Казки, написані серцем" - Досвід бібліотекарів <!--if(Досвід роботи)-->- Досвід роботи<!--endif--> - Все для вчителя - CАЙТ ПЯТЫХ Е.И.
Меню
Нам пишуть
    
   Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Гості з 25.04.11
Хто в гостях
Підручники онлайн

Підручники онлайн
Реєстрація сайту
Главная » Файлы » Досвід роботи » Досвід бібліотекарів

Бібліотечний урок "Казки, написані серцем"
13.01.2014, 00:54
Казки, написані серцем
Бібліотечний урок для учнів початкових класів

Бурцева Лариса Іванівна
бібліотекар Артемівської
загальноосвітньої школи-
інтернату І-ІІ ступенів №1
Коваленко Наталія Василівна
учитель 4 класу
загальноосвітньої школи -
інтернату І-ІІ ступенів №1

Мета. Знайомити дітей з життєвим та творчим шляхом відомої української казкарки Оксани Дмитрівни Іваненко; вчити аналізувати прочитане, вирізняти спільні та відмінні риси. Розвивати мовлення учнів, мислення, увагу, пам’ять, артистичні здібності, прищеплювати любов до матері, вміння зберігати тепло сімейного вогнища, любов до книги. Формувати комунікативні, навчальні та читацькі компетентності.

Обладнання.
Портрет О. Іваненко, прикрашений квітами; мультимедійна дошка, комп’ютерна презентація творчості О. Іваненко, виставка дитячої літератури О.Іваненко, дитячі малюнки, театралізовані костюми, маски до творів письменниці.

Тип уроку. Бібліотечний урок.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Любі діти! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати країною Казок. Чи любите ви казки? Так, казки люблять всі діти, на казках виросли всі дорослі.
Казки навчають життю, в них добро перемагає зло, мудрість перемагає жадібність. Після сьогоднішнього уроку ви станете ще розумнішими, ще мудрішими та добрішими. Тож починаймо!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель:
1 Бесіда.
- Чим казка відрізняється від інших літературних жанрів?
- (тим, що в казках відбуваються різні дива).
- Які бувають казки?
- ( народні та авторські).
- Як називаються казки, які пише народ?
- (народні).
- А ті, що пише автор?
- (авторські або літературні).
- Як ще ми поділяємо казки?
- (казки бувають чарівні, побутові, про тварин…)
- Назвіть письменників - казкарів, яких ви знаєте?
- Олександр Сергійович Пушкін, Корній Чуковський,Ганс Християн Андерсен, Шарль Перро…
- На цьому уроці ми познайомимося з життям та творчістю відомої української казкарки Оксани Дмитрівни Іваненко.
Наш бібліотекар, Лариса Іванівна, познайомить вас з цією чудовою письменнице, якій у минулому році виповнилось 105 років з дня народження.
Бібліотекар
2. Мультимедійна презентація життя і творчості Оксани Іваненко.
ІV. Робота по темі уроку.
Вчитель:
До цього уроку ви всі, звичайно, готувалися.
Перед вами виставка літературної творчості Оксани Дмитрівни Іваненко.
- Чи знайомі вам ці книги?
- Чи всі казки вами прочитані?
- Зараз ми перевіримо.
Завдання таке: встановити відповідність між картинкою та назвою казки. (діти шляхом проведення стрілки від малюнка до назви казки встановлюють відповідність).
- До якої казки є малюнок, але немає підпису?
- Як називаються ці казки?
- («Що трапилось в саду», «Бджілка-медунка»)
Молодці, діти, ви впоралися з завданням на відмінно!
В Оксани Дмитрівни багато чудових казок, але детальніше ми сьогодні згадаємо «Казку про маленького Піка». Щоб цю казку знали не тільки ми, але й наші гості, ми спробуємо її розповісти.
- Назвіть головних героїв казки
( Чижиха, Чиж, Пік, чотири його сестрички, Зозуля, дядько Сашко, Андрійко, Ялинка, сусіди родини Чижиків)
- Переказ «Казки про маленького Піка».( діти з допомогою вчителя переказують зміст казки).
- Інсценізація уривка з казки
( Уривок казки, де розповідається про те, як народжуються пташенята та, як тато Чижик турбується про свою дружину, діти інсценізують).
V. Фізкультхвилинка
Доброго ранку, сонечко ясне,
Доброго ранку, земле прекрасна,
Доброго ранку, дерева багряні,
Доброго ранку, квіти духмяні,
Доброго ранку, птахи галасливі,
Доброго ранку, люди щасливі!
VІ. Порівняльна характеристика образів Чижихи та Зозулі.
Вчитель:
- Любі діти, в нашій казці є дві героїні, про які мені б хотілося поговорити детальніше. Це дві жінки, дві матері: Чижиха та Зозуля. Де в чому вони схожі, але ще більше в них відмінностей. Зараз ми з вами і спробуємо це з’ясувати. ( На магнітній дошці виставляються ілюстрації пташок Чижихи та Зозулі, діти підбирають до них слова, характеризуючі їх особистість та розташовують біля кожної героїні)
Зозуля: безтурботна, одинока, лінива, легковажна.
Чижиха: турботлива, вірна, любляча,хазяйновита, мудра, роботяща, сильна.
Спільне: птах, вміє літати, зимуючі, сусідки
Чи змінилася зозуля в кінці казки?
(Так, наприкінці казки вона пожалкувала про те, що одинока. Вона сказала: « Ку-ку, ку-ку, я одна на віку.»)
VІІ. Робота в групах.
В казках О.Іваненко завжди переважають позитивні герої, а негативні, якщо вони є, потім стають хорошими.
- Гра «Вгадай героя».
( Діти поділяються на дві групи, кожній групі надається опис одного з головних героїв казки. Діти, шляхом гуртового прочитання, обговоривши правильну відповідь, доповідають, хто цей герой. Першій групі – Пік, другій – тато Чижик).
І. -А він вдався таким, непосидючим, до всього цікавим, і тільки-но вивчився трохи літати, як почав гасати по всьому лісі. Де траплялася яка пригода чи бешкет – уже всі знали, що то його справа. Вранці він найперший будив увесь лісовий народ своїм дзвінким голоском, сміливо встрявав у пташині бійки, витягав з-під дзьоба у старших різний лісовий харч.
Іноді він вилітав з товаришами дуже далеко, своєчасно не повертався додому і цим завдавав матері великих турбот.
ІІ. - Що скаже моя хазяєчка – все добре! – завжди погоджувався він. Він приносив у дзьобику сухі прутики, мох, павутиння, гусінь, різний пух з рослин. Якось він навіть полетів далеко за ліс, де паслась отара, і приніс трохи овечої вовни
(Робота з прислів’ями. про сім’ ю, про маму, тата)
Вчитель:
Народ складає не лише казки, а й прислів’я. Багато прислів’їв є про родину та дружні взаємовідносини. Давайте пригадаємо їх:
Учні:
- Нащо й ліпший клад, коли в сім’ї лад.
- Яка хата, такий син; який батько, такий син.
- В кого є ненька, в того й голівка гладенька.
- Ніхто не бачить, як сирота плаче.
- Яка мамка й татко, таке й дитятко.
- На сонечку тепло, а біля матері добре.
- Мене мати цілий вік дурила,
Казала «битиму», та й не била.
- У дитини пальчик заболить, а в матері серце.
- Матері ні купити, ні заслужити.
- Мати одною рукою б’є, а другою гладить.
- Нема такого краму, щоб купити маму

VІІ. Підсумок уроку.
То якою на вашу думку повинна бути справжня сім ‘я?
Що нового ви дізналися на цьому уроці?
Категория: Досвід бібліотекарів | Добавил: Лариса0099
Просмотров: 802 | Загрузок: 0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Міні-профіль
Вторник
21.11.2017
16:58


Погода
Цікаво знати
Дистанційне навч.
Хостинг фотоальбомов
Код кнопки
Сайт учителя П’ятих Олени Іванівни


Обміняємось кнопками


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Посетители за день

    Скільки нас?
Зарег. на сайте: Всего: 3233
Новых за месяц: 7
Новых за неделю: 2
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0
Из них:
Администраторов: 1
Модераторов: 0
Проверенных: 5
Обычных юзеров: 3218
Из них:
Парней: 485
Девушек: 2748
Поиск